Mobilność uczniów
Mobilność uczniów
Uczniowie Tischnera w Hiszpanii
W ramach projektu Erasmus + grupa uczniów z Zespołu Szkół Nr2 im. ks. prof. J. Tischnera w Żorach wraz z nauczycielami, uczestniczyła w wymianie polsko – hiszpańskiej. W dniach od 18 lutego do 24 lutego, uczniowie mieli okazję przebywać w domach zaprzyjaźnionych rodzin, w miejscowości Caudete i uczestniczyć w lekcjach prowadzonych w szkole Pintor Rafael Requena.
Wyjazd projektowy był okazją do ćwiczenia kompetencji językowych, kulturowych, komunikacyjnych. Dawał również możliwość poznania hiszpańskiej kuchni, historii, zwyczajów. Uczniowie brali udział m. in. w lekcjach hiszpańskiego, matematyki, w debacie, zajęciach proekologicznych. Wraz z uczniami i nauczycielami szkoły w radosnym orszaku, przy wtórze muzyki przemierzyli ulicami Caudete i przybyli do Muzeum na warsztaty. Oprócz zajęć stacjonarnych mieli też ciekawe, inspirujące wycieczki do Walencji, Benidormu, Gaudalest. W marcu uczniowie Tischnera będą gościć u siebie grupę z Hiszpanii i Portugalii.
Mobilność w Portugalii
W ramach programu Erasmus+ od 15 do 19 kwietnia 2024 uczniowie z Zespołu Szkół nr 2 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Żorach wraz z nauczycielami, uczestniczyli w zadaniach projektowych w Portugalii. Podczas projektu, mieszkali w domach zaprzyjaźnionych rodzin, w urokliwej miejscowości Póvoa de Lanhoso.
Grupa z Polski spędziła owocny tydzień w dystrykcie Braga, w północnej części Półwyspu Iberyjskiego. Uczniowie ćwiczyli tam swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim, rozwijali świadomość problemów związanych z ekologią, takich jak: zanieczyszczenie, wylesianie, zmiany klimatyczne. Zrozumieli koncepcję zrównoważonego rozwoju, włączając w to jej historyczne tło, zasady i znaczenie w rozwiązywaniu globalnych wyzwań. Rozwinęli umiejętność rozwiązywania problemów oraz kreatywnego myślenia. Zdobyli wiedzę na temat różnych aspektów zdrowia i dobrego samopoczucia, w tym żywienia, aktywności fizycznej, zdrowia psychicznego oraz pielęgnowali pozytywne relacje i więzi społeczne, które przyczyniają się do ogólnego dobrostanu psychicznego i fizycznego.
Tydzień spędzony w Portugalii nie tylko uposażył uczniów w wiedzę teoretyczną i praktyczną, dotyczącą zagadnień ekologicznych i prozdrowotnych. Dzięki wycieczkom edukacyjnym do Porto, Guimarães oraz Esposende, uczestnicy poznali dziedzictwo kulturowe i zwyczaje mieszkańców Portugalii, nawiązali nowe kontakty oraz degustowali lokalne potrawy.